اسپاتیفای به عنوان یک سرویس استریم آنلاین موسیقی همیشه بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده است
همانطور که گفته شد طبق آخرین اطلاعات موجود اسپاتیفای اکنون ۷۰ میلیون کاربر دارد که حق اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند و این مقدار تقریباً دو برابر مشترکین ۳۶ میلیونی اپل موزیک بوده که ماهانه خرید می‌کنند. این در حالی است که اسپاتیفای ۷۰ میلیون مشترک دارد که از اپلیکشین رایگان و تبلیغ محور این سرویس استفاده می‌کنند.

به تمام موضوعات یاد شده این مطلب را اضافه کنید که آرشیو اسپاتیفای که شامل ۳۰ میلیون آهنگ می‌شود، در برابر ۴۵ میلیون ترانه آپلود شده در سرویس اپل حرفی برای گفتن ندارد.

اسپیگر هوم پاد که قرار است تا هفته‌ آینده به بازار عرضه شود

حق اشتراک این دو سرویس با یکدیگر تفاوتی ندارد و حق اشتراک ماهانه‌ی هر دوی آنها ۹.۹۹ دلار هزینه می‌برد. دانش آموزان می‌توانند با پرداخت ۴.۹۹ دلار از این سرویس‌ها بهره‌مند گردند. ضمن اینکه یک خانواده ۶ نفره با صرف ۱۴.۹۹ دلار  قادر خواهند بود از سرویس‌های یاد شده موسیقی گوش دهند.

اسپاتیفای به عنوان یک سرویس استریم آنلاین موسیقی همیشه بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده است. اپل هم از زمان تولد اپل موزیک یعنی سال ۲۰۱۵ به دنبال این بوده که جایگاه یاد شده را از اسپاتیفای بگیرد اما در این زمینه تاکنون ناموفق بوده است. اما سرعت رشد اپل موزیک و اقدامات جدید اپل ممکن است این اتفاق را ممکن کند.

این شرکت جمعه آینده نیز قرار است از بلند‌گوی هوشمند خود با نام هوم پاد رونمایی کند و «تیم کوک» مدیرعامل اپل معتقد است که این وسیله رقابت دستیار‌های خانگی را به علت کیفیت بالای بلندگوی خود خواهد برد. این گجت، موسیقی را به طور مستقیم از سرویس اپل موزیک دانلود کرده و پخش می کند. توجه داشته باشید که بلندگوی هوشمند بلوتوث ندارد و برای شنیدن محتوای موسیقیایی از سرویس‌های دیگر در بلندگوی یاد شده باید از قابلیت اپل ایر روی یک گجت دیگر بهره گرفت. این مطلب می‌تواند عامل دیگری برای افزایش تعداد کاربران اپل موزیک باشد.

به گزارش وال استریت ژورنال، اپل موزیک توانسته که ماهانه ۵ درصد به کاربران خود اضافه کند در حالی که این نرخ برای اسپاتیفای تنها ۲ درصد است. از طرف دیگر تعداد کاربران آزمایشی سرویس استریم موسیقی اپل از همتایش ۳ تا ۴ برابر بیشتر است.

شاید یکی از علل نزدیک شدن اپل موزیک به اسپاتیفای این باشد که این سرویس به صورت پیش فرض در تمامی محصولات شرکت کوپرتینویی نظیر آیفون، آیپد و نسل سوم ساعت‌های هوشمند اپل واچ‌ نصب شده است.

اسپیکر هوم پاد که هفته‌ی آینده به بازار می‌آید موسیقی را به طور مستقیم از سرویس اپل موزیک استریم می‌کند

همه‌ی شواهد یادشده گواه این مطلب است که اسپاتیفای کار سختی برای حفظ عنوان خود میان سرویس‌های استریم موسیقی دارد و عرضه هوم پاد در هفته‌ی آینده می‌تواند اولین قدم شرکت کوپرتینویی برای پایان دادن به سلطنت اسپاتیفای باشد.

اگر نرخ رشد کاربران اپل موزیک سرعت خود را حفظ کند ممکن است سرویس یاد شده تا تابستان آینده بتواند از اسپاتیفای سبقت گرفته و عنوان پرطرفدارترین سرویس استریم موسیقی پولی را به خود اختصاص دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *